Verzenden

 
Onze bestellingen worden bezorgd door de pakketdienst van DHL. Als een bestelling door de brievenbus past, dan wordt deze als brievenbuspakket verstuurd via PostNL. Zodra de bestelling wordt verzonden met de pakketdienst van DHL krijg je automatisch een e-mail van ons met daarin de track & trace code van het pakket. Met deze code kan je de status van het verzendtraject opvragen.
 
Het kan gebeuren dat je niet thuis bent op het moment dat de postbode van DHL het pakket bij je aanbiedt. In dat geval zal de postbode allereerst proberen het pakket bij de buren af te leveren. Als ook dit niet lukt dan zal DHL het pakket de volgende dag nogmaals bij je aanbieden.
 
Wanneer het pakket beide keren niet kan worden afgeleverd, brengt DHL de zending naar het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht middels een briefje in de brievenbus.
 
Bezorgkosten

De bezorgkosten zijn afhankelijk van de bestelwaarde en de artikelen die je hebt besteld. Alle artikelen op de website kunnen worden bezorgd in Nederland, België en Duitsland. Voor vrijwel alle reguliere bestellingen in Nederland wordt er €4,95 aan verzendkosten in rekening gebracht. Het bestelde artikel wordt door DHL bij u thuis, of op het door u gekozen afleveradres bezorgd.

Verzending naar andere landen is ook mogelijk. Babystartup verzend ook pakketen naar België en Duitsland. Onderstaand een overzicht van de bezorgkosten in deze landen.

  • Verzendkosten binnen Nederland € 4,95
  • Verzendkosten voor verzending naar België €6,50
  • Verzendkosten voor verzending naar Duitsland € 6,95

Retourneren

Zijn jouw artikelen toch niet helemaal naar wens?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected] Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Voor verzending controleren wij onze producten op kwaliteit. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Indien u geen nieuwe bestelling wenst te plaatsen, krijgt u uw aankoopbedrag minus de verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst op uw rekening terug gestort. De kosten voor de retourzending en het risico van de retourzending zijn voor de verzender. De retourzending dient voldoende gefrankeerd te zijn. Zendingen die niet of niet voldoende gefrankeerd zijn, kunnen niet in behandeling worden genomen.

Hieronder vind je ons stappenplan waarin uitgelegd staat hoe je artikelen kunt retourneren of ruilen. De voorwaarden kan je nog eens nalezen in de algemene voorwaarden.



 
Hoe stuur ik een artikel retour?
  1. Vraag per e-mail, WhatsApp of telefonisch om het retourformulier en print deze uit.
  2. Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
  3. Knip het adresstrookje af en plak deze op het pakket.
  4. Voeg een kopie van de aankoopfactuur + retourformulier bij in het pakket.
  5. Plak het pakket zorgvuldig dicht.
  6. Breng het pakket naar een pakketpunt en bewaar het bonnetje met de track & trace code.
  7. Mail ons jouw gegevens + een kopie van het bonnetje met de track & trace code.
  8. Binnen 10 werkdagen verwerken wij jouw retourzending.


Uitzonderingen retourneren 

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.
b. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
e. die snel kunnen bederven of verouderen;
f. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
g. voor losse kranten en tijdschriften;
h. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Retouradres:
Babystartup 
Peursumseweg 117 
3381 KV Giessenburg 
E-mail: [email protected] 


Garantie 

Babystartup hanteert een garantietermijn die gebaseerd is op het type product. Het kan zijn dat enkele modellen of merken een langere garantietermijn hanteren of helemaal geen garantie hebben. Wij verkopen namelijk ook producten die eenmaal gebruikt zijn niet meer retour zijn te sturen. Hoe de producten gebruikt worden bepaalt dus in grote mate hoe lang het blijft functioneren. Daarom valt ook niet alle schade onder de garantie, hieronder vertellen we over de garantie voorwaarden meer over. 

Beschadigd of verkeerd geleverd?
Onze producten worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat u een product niet in goede staat ontvangt of dat u een verkeerd product ontvangt dat u niet heeft besteld. Als dit gebeurt, kunt u het beste direct contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar [email protected] onder vermelding van uw ordernummer. E-mails worden op werkdagen binnen 24 uur beantwoord.

Let op: Stuur altijd enkele foto’s mee van de schade of van het verkeerd ontvangen product zodat wij u aan de hand van de foto’s een passende oplossing kunnen bieden.
Kosten: Uiteraard heeft u geen invloed op een defect. Wij rekenen daarom ook geen kosten voor het repareren of vervangen van een defect product.

Verzendkosten & Garantie
De verzendkosten naar de webwinkel binnen de garantietermijn vallen in de meeste gevallen onder verantwoordelijkheid van de webshop. Bij aanmelding van een garantiezending binnen de garantieperiode krijg je van ons een label toegestuurd, wij kunnen een reeds betaald label bij een postkantoor niet vergoeden. Let wel dat als het product niet onder de garantievoorwaarden valt (schade, gebruiksslijtage etc.) dat de verzendkosten heen en terug door de klant betaald moet worden voordat de producten retour gestuurd worden. De kosten zijn verschillend per vervoerder die u gebruikt. Kijk voor exacte prijzen bij uw lokale vervoerder. U kunt met elke vervoerder die beschikbaar is in uw regio uw pakket naar ons opsturen, denk hierbij aan: PostNL, DHL, DPD en UPS.

Gebruik maken van onze garantie regeling?
Neem bij een defect onderdeel contact met ons op, om je situatie voor te leggen. Zo kunnen wij kijken hoe we je het beste kunnen helpen. Ook kan je de producten aan ons retour sturen met een bijgeleverde omschrijving en indien mogelijk de oorspronkelijke factuur. Indien de retour gestuurde producten niet onder de garantie vallen kan het zijn dat er kosten in rekening gebracht worden om deze weer terug te sturen. Om dit te voorkomen raden wij je aan eerst contact met ons op te nemen.